Event detail

• This event has passed.

1° Ronde van België

september 3, 2022
Aankondiging lancering van een nieuw type Vespa evenement in België : 1° Ronde van België op 3 september 2022
De VC Tessenderlo heeft het initiatief genomen voor dit nieuwe project en de VC’s van Charleroi, Classic Geraardsbergen en Antwerpen gevraagd om samen de organisatie van het nieuwe evenement op te nemen.
De Vespa Club Belgium en haar bestuursleden steunen dit innoverend initiatief.
We rijden een tour van circa 350km in België vanuit 4 startplaatsen : Tessenderlo, Charleroi, Geraardsbergen en Antwerpen. De deelnemers kiezen zelf hun startplaats die tevens de aankomstplaats zal zijn. De start is voorzien tussen 7h00 en 8h00. De deelnemers krijgen op voorhand per mail een GPX bestand doorgestuurd dat compatibel is met Garmin & TomTom.
De Vespisti die in Antwerpen en Charleroi starten rijden in wijzerzin, de Vespisti die in Tessenderlo en Geraardsbergen starten rijden in tegenwijzerzin, maar allemaal op het zelfde parcours. De deelnemers komen dus de ganse dag andere deelnemers tegen die de ronde in de andere richting rijden.
Inschrijvingen gebeuren tot 30 juni via een e-form op de website van de VCB : www.vespaclub.be en storting van 32 euro op de rekening van de VC Belgium.
Iban : BE44001214599745
Bij vertrek krijgen de deelnemers een armband & een banner voor de Vespa.
Tijdens de ronde is er catering voorzien op alle stopplaatsen: een beperkt ontbijt, snack in de voormiddag en ‘s middags, een 4-uurtje en warme snack ‘s avonds.
Te Antwerpen is er een stop voorzien aan het Abarth Works Museum. De deelnemers krijgen toegang tot de omvangrijke collectie van 300 oldtimers,
Bij aankomst (op het punt van vertrek) krijgen de deelnemers een plaket als aandenken van de 1° Ronde van België.
Het is de bedoeling dat dit evenement jaarlijks zal plaatsvinden, en dat het liefst steeds door 4 andere Vespa clubs georganiseerd wordt.
Wij hopen op een super opkomst.
VC Tessenderlo – VC Charleroi – Classic VC Geraardbergen – VC Antwerpen – VC Belgium
Startplaatsen :
VC Tessenderlo : Muziek & danscafé Black & White, Baal 65, 3980 Tessenderlo
VC Charleroi : Rue Paul Janson 2A, 6182 Souvret
Classic VC Geraardsbergen : Domein kasteel van Viane, Edingseweg 440, 9500 Geraardsbergen
VC Antwerpen: Abarth Works Museum, Industriestraat 5A, 2500 Lier

• Date: september 3, 2022