Vespa Club Mechelen

OVER ONS

DE CLUB... HET ONTSTAAN

Mechelen kende in 1955 een officiële Vespa Club, dewelke op 1 maart van dat jaar werd geregistreerd bij de overkoepelende organisatie Vespa Club België. Stille getuige hiervan een foto genomen op de Grote Markt. Buiten teruggevonden notulen uit het Stadsarchief van 1958, geen spoor meer van deze club. Ondanks verschillende pogingen van enkele Vespisti was er in de driehoek Antwerpen - Brussel - Leuven gedurende vele jaren geen Vespa Club meer te bekennen.

DE CLUB... HET HEDEN

Op 10 september 2013 besloten Luc en Boud Verborgt, Gert Bruers en Paul Willems de club nieuw leven in te blazen en heroprichtten Vespa Club Mechelen in zijn huidige vorm. Een eerste informatieve vergadering vond plaats op 7 oktober in het Clublokaal Den Bruinvis te Hombeek. De club telde in 2014 reeds meer dan 70 leden (2015 86 leden) en staat open voor rijders en bijrijders van Vespa, Lambretta, LML en Bajaj, zowel modern als classic.